Witajcie w Idrisie

Na pierwszy ogień idzie seria w której poznajemy Nocnych Łowców i ich świat. Wampiry, wilkołaki, demony, faerie, czarownicy... jest tego dużo więcej a poznać ich wszystkich możemy m.in. w :

Miasto kości
Miasto popiołów
Miasto szkła
Miasto upadłych aniołów
Miasto zagubionych dusz
Miasto niebiańskiego ognia
Opowieści z Akademii Nocnych Łowców 

Jest tego trochę więcej niż wymieniłam, ale mam zamiar skupić się właśnie na tych wyżej wymienionych. 

Nie oceniaj książki po okładce

Choć niektórym mogą nie podobać się postaci na nich umieszczone, mnie osobiście okładki zachęcają do sięgnięcia po właśnie tą lekturę. Nie są zbytnio przesadzone, ani zbyt niejasne.



Tekst jest przyjemny i prosty, a przy tym bardzo wciągający.

Dary Anioła : Miasto Kości Cassandra Clare

Oczy się nie męczą i czyta się go z taką łatwością, że oglądając memy tego typu :

zgadzasz się z nimi w 100%

(przepraszam za jakość zdjęć, później będzie już tylko lepiej!!!!!!!)

Książki skupiają się na rudowłosej Clary Fray, jej przyjaciołach i ich przygodach. Arogancki Jace, piękna Isabell, niezrozumiany Alec, nerd Simon i mój ulubiony Magnus to tylko kilkoro z wielu postaci w których można się wczuć. Cassandra Clare w swoich dziełach potrafi wywierać wiele różnych emocji. Natomiast o samej fabule rozpisywać się nie będę, ponieważ to trzeba przeczytać samemu. 👅

Jeśli już ktoś sięgnie po ten cykl, a tak jak mi nie spodoba mu się druga część [Miasto popiołów], radzę się nie zniechęcać do całości. Potem jest już tylko lepiej!
Ale jak to mówią Sed lex, dura lex [twarde prawo, ale prawo].

Mamy jeszcze film i serial na podstawie książek, szczerze mówiąc, podczas gdy film jeszcze ujdzie i w miarę nie odbiega od treści, serial jest po prostu... okropny. Clary nie da się lubić, Jace to nie Jace którego poznajemy w książkach i którego kochamy. Obejrzałam pierwszy sezon i część drugiego tylko dla Magnusa. Jeśli macie zamiar wkroczyć do świata Nefilim, polecam tylko i wyłącznie książki.

Do napisania,
nacikko

Komentarze

  1. Bardzo fajnie mi się czytało, tak lekko.
    A co do Darów Anioła, to od pierwszej części przypadły mi do gustu, ale słyszałam, że dla niektórych pierwsza część była okropna. Chociaż przyznam się bez bicia, że nie przeczytałam 6 części. A jak z Diabelskimi Maszynami? Czytałaś je? Ja niestety dotarłam tylko do pierwszej części i w tym przypadku historia jakoś mnie nie zachęciła. Ale ogromny plus dla pani Cassandry dla stworzenie świata Nocnych Łowców. Aaaa i nie zapominajmy o Mrocznych Intrygach, ale łatwo ię domyślić, że po nie nie sięgnęłam, ale muszę wreszcie się za nie zabrać.
    A co do serialu to też uważam, że jest beznadziejny. Gra aktorów chyba najbardziej zniechęca, szczególnie Clary jest ukazana tak niekorzystnie...
    Czekam na kolejny post i życzę połamania pióra (albo klawiatury, tak chyba stosowniej)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza część według mnie była bardzo zachęcająca do sięgnięcia po więcej, niestety tak jak pisałam w poście bardzo zawiodłam się na drugiej. Z całego serca polecam szóstą część, ponieważ zakończenie jest naprawdę dobre. Chociaż niektórych może odstraszyć ilość stron, czyta się szybko i przyjemnie jak poprzednie :)
      Niestety Diabelskich Maszyn nie miałam jeszcze okazji przeczytać, aktualnie kończę Opowieści z Akademii Nocnych Łowców.
      Dziękuję i zapraszam już niedługo na nowy post "Czy Strefa 51 istnieje naprawdę?",
      nacikko

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty